Forest Shuffle - Color mismatch issue
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Update (04.12.2024)
Es geht mit großen Schritten auf die Weihnachtszeit und damit auf unser angekündigtes Ende des Austauschservice (31.12.2024) zu. Da in den vergangenen Wochen jedoch wieder vermehrt Anfragen eingegangen sind, haben wir uns dazu entschlossen den Austauschservice bis zum
31.03.2025
zu verlängern. Bitte beachtet, dass es um die Weinachtszeit zu Verzögerungen im Versand kommen kann. Unser Produktionspartner wird voraussichtlich vom 20.12.24 bis zum 06.01.25 im Weihnachtsurlaub sein und in dieser Zeit keine Anfragen bearbeiten.
Wir bitten um Verständnis und wünschen eine ruhige und besinnliche Weihnachtszeit!
Liebe Kunden!
Die letzte Produktion von Mischwald hat leider Farbabweichungen auf der Kartenrückseite. Das Basisspiel ist trotz des Druckfehlers einwandfrei spielbar. Mischt ihr allerdings die Karten der Mischwald: Alpin Erweiterung unter, wird der Unterschied deutlich:
Wir wollen euch ungetrübten Spielspaß gewährleisten, daher haben wir in Zusammenarbeit mit der Druckerei einen Austauschservice eingerichtet, der ab sofort startet. Dafür müsst ihr wie folgt vorgehen:
Schritt 1
Ein kurzer Blick auf die Verpackung verrät euch, ob ihr ein Spiel aus dem Fehldruck habt:
Folgende Spiele sind betroffen:
- 175A24
- 175B24
Schritt 2
Bitte bereitet einen kurzen, formlosen Brief mit folgendem Inhalt vor:
- Ein Zettel mit einer gültigen Rücksendeadresse (keine Postfächer!). Die Adresse sollte einwandfrei lesbar sein (am besten ausgedruckt oder zumindest in Druckbuchstaben).
- Einen Zettel mit der Version und der Sprache eures Spiels, also z. B. "175A24 - Basisspiel, deutsch" (kann auch mit auf dem Adresszettel stehen).
- WICHTIG: Damit wir das Deck prüfen können, legt bitte zwingend die drei Winterkarten aus eurem Spiel bei! Bitte schickt keine kompletten Spiele!
Schickt diesen Brief ausreichend frankiert an:
Spielkartenfabrik Altenburg GmbH
c/o Lookout Service
Porphyrstrasse 11
04600 Altenburg
Deutschland
Schritt 3
- Sobald euer Brief eingegangen ist und geprüft wurde, wird das farblich korrekte Kartendeck an euch verschickt. Habt ihr dieses erhalten, könnt ihr es gegen die alten Karten austauschen und eurer nächsten Runde Mischwald steht nichts mehr in Wege.
- Bei Fragen zu eurem Spiel oder dem Ablauf, könnt ihr euch jederzeit gerne über unsere Kontaktseite an uns wenden (nutzt dazu am besten den Punkt "Leider passt keine der obigen Kategorien").
- Fragen zum Status eures Austauschs können wir leider nicht direkt beantworten, da der Austausch nicht von uns durchgeführt wird. Bei Problemen (z. B. keine Antwort nach 2 Wochen) stehen wir euch aber natürlich zur Seite. Kontaktiert uns dann bitte ebenfalls über unsere Kontaktseite.
- Wir arbeiten mit Hochdruck daran, euch schnellstmöglich mit den richtigen Karten zu versorgen. Bitte beachtet, dass der Versand bei vielen Rückläufern ein wenig dauern kann. Vielen Dank für eure Geduld!
Mise à jour (04.12.2024)
Comme nous n'avons plus reçu de demandes de cartes françaises ces dernières semaines, nous prévoyons de fermer le service d'échange le
31.12.2024,
comme nous l'avions annoncé. Nous rappelons que les clients ont toujours la possibilité de contacter le service de remplacement d'Asmodee France (ils ont l'option 1).
Nous vous remercions de votre compréhension et vous souhaitons de bonnes fêtes de fin d'année.
Chers clients!
Les deux dernières productions de Forest Shuffle (Forêt Mixte) présentent malheureusement des différences de couleur au dos des cartes. Le jeu de base est parfaitement jouable malgré la faute d'impression. Mais si vous mélangez les cartes de l'extension Forest Shuffle: Alpine (Forêt Mixte: Alpes), la différence devient évidente:
Nous voulons vous garantir un plaisir de jeu sans faille, c'est pourquoi nous avons organisé les possibilités d'échange suivantes en collaboration avec l'imprimerie et notre distributeur français:
Option 1: SERVICE APRÈS VENTE ASMODEE FRANCE:
Asmodee France vous propose un échange via son service de pièces détachées. Pour cela, contactez nos collègues via le formulaire suivant: Service après-vente
Option 2: Échange direct chez notre producteur:
Étape 1
Un rapide coup d'œil sur l'emballage vous permettra de savoir si vous avez un jeu mal imprimé:
Le lot concerné est le suivant:
- 0175-2024-01
Étape 2
Veuillez préparer une lettre courte et informelle avec le contenu suivant:
- Un papier avec une adresse de retour valable (pas de boîte postale!). L'adresse doit être parfaitement lisible (de préférence imprimée ou au moins en caractères d'imprimerie).
- Un papier avec la version et la langue de votre jeu, par ex. "0175-2024-01 - Jeu de base, en français" (peut également figurer sur le bulletin d'adresse).
- IMPORTANT: Afin que nous puissions vérifier le deck, veuillez impérativement joindre les trois cartes d'hiver de votre jeu! N'envoyez pas de jeux complets!
Envoyez cette lettre suffisamment affranchie à:
Spielkartenfabrik Altenburg GmbH
c/o Lookout Service
Porphyrstrasse 11
04600 Altenburg
Allemagne
Étape 3
- Dès que nous aurons reçu et vérifié votre lettre, nous vous enverrons le jeu de cartes sans erreur. Une fois que vous l'aurez reçu, vous pourrez l'échanger contre les cartes défectueuses et plus rien ne vous empêchera de jouer votre prochaine partie de Forest Shuffle (Forêt Mixte).
- Si vous avez des questions concernant votre jeu ou son déroulement, n'hésitez pas à nous contacter via notre Contact us & Help (utilisez de préférence le point "None of the above").
- Nous travaillons d'arrache-pied pour vous fournir les bonnes cartes le plus rapidement possible. Veuillez noter qu'en cas de nombreux retours, l'envoi peut prendre un peu de temps. Merci beaucoup pour votre patience!
Update (04.12.2024)
Aangezien we de afgelopen weken geen aanvragen voor Nederlandse kaarten meer hebben ontvangen, zijn we van plan om de omruilservice zoals aangekondigd op
31.12.2024,
te sluiten. We willen u erop wijzen dat klanten nog steeds de mogelijkheid hebben om contact op te nemen met de omruilservice van Asmodee The Netherlands (zie optie 2).
Wij vragen om uw begrip en wensen u prettige kerstdagen.
Beste klanten!
De nieuwste productie van Forest Shuffle en Forest Shuffle: Alpine heeft helaas kleurafwijkingen op de achterkant van de kaarten. Ondanks de drukfout is het basisspel prima speelbaar. Als je echter de kaarten van een foutieve versie (bijv. basisspel) mengt met een reguliere versie (bijv. uitbreiding), wordt het verschil duidelijk:
We willen je puur plezier garanderen en daarom hebben we in samenwerking met de drukkerij en onze distributiepartner de volgende ruilmogelijkheden georganiseerd:
Optie 1: Directe uitwisseling met onze producent (alleen voor het basisspel):
Stap 1
Een snelle blik op de verpakking vertelt je of je een spel van de misdruk hebt:
De volgende batch wordt beïnvloed:
- Basisspel: 0175-2024-01
Stap 2
Stel een korte, informele brief op met de volgende inhoud:
- Een stuk papier met een geldig retouradres (geen postbussen!). Het adres moet duidelijk leesbaar zijn (bij voorkeur uitgeprint of in blokletters).
- Een briefje met de versie en taal van je spel, bijv. "0175-2024-01 - Basisspel, Nederlands" (kan ook op het adresetiket).
- BELANGRIJK: Voeg de volgende kaarten uit je spel toe, zodat we de kaarten kunnen controleren (Stuur geen complete spellen op!):
- Basisspel: De drie winterkaarten
Stuur deze brief met voldoende frankering naar:
Spielkartenfabrik Altenburg GmbH
c/o Lookout Service
Porphyrstrasse 11
04600 Altenburg
Duitsland
Stap 3
- Zodra we je brief hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je het foutloze pak kaarten toe. Zodra je dit hebt ontvangen, kun je het omruilen voor de foute kaarten en staat niets je volgende ronde Forest Shuffle meer in de weg.
- Als je vragen hebt over je spel of het proces, kun je altijd contact met ons opnemen via onze Contact us & Help (gebruik hiervoor het item "None of the above").
- We werken er hard aan om je zo snel mogelijk van de juiste kaarten te voorzien. Houd er rekening mee dat het even kan duren om de kaarten te versturen als er veel retouren zijn. Hartelijk dank voor uw geduld!
Optie 2: Over de onderdelenservice van Asmodee The Netherlands:
Asmodee The Netherlands biedt omruiling aan via haar onderdelenservice. Neem contact op met onze collega's via het volgende e-mailadres: info.nl@asmodee.com
Dear customers!
Unfortunately, the last production of Forest Shuffle has a slightly different color than intended. The base game is perfectly playable, but once you shuffle these cards with e. g. the Forest Shuffle: Alpine expansion, the mismatch gets obvious:
Fortunately, it is as easy to identify an affected game as with the other language versions. However, please note that the following only applies to games sold in either Denmark, Finland, Norway or Sweden (plus a special case in the UK, please see the respective section about this)! Games on all other markets (e. g. USA, Canada, etc.) are perfectly fine! If you bought your game in either Denmark, Finland, Norway or Sweden, please check the print ID on the back of the box (next to the barcode). Only the print ID "675A24" is affected! Any other print ID is not affected, and you don't have to do anything.
As we want to provide a great gaming experience, we worked with our distribution partner Asmodee Nordics to create an exchange process:
Contact your point of purchase:
Asmodee Nordics already started to contact all retailers who sold Forest Shuffle in the past months. These retailers will be able to request replacements for you.
Dear customers!
We got made aware that a small amount of affected Forest Shuffle base games slipped through the re-call in UK and were sold at UK Games Expo . We are sorry that we didn't catch this earlier. As a result, the following only applies to customers in the UK who bought their game at UK Games Expo .
Unfortunately, the last production of Forest Shuffle has a slightly different color than intended. The base game is perfectly playable, but once you shuffle these cards with e. g. the Forest Shuffle: Alpine expansion, the mismatch gets obvious:
Fortunately, it is as easy to identify an affected game as with the other language versions. However, please note that the following only applies to games sold in the UK at UK Games Expo (plus Denmark, Finland, Norway & Sweden, please refer to their specific section in this case)! Games on all other markets (e. g. USA, Canada, etc.) are perfectly fine! If you bought your game in the UK at UK Games Expo , please check the print ID on the back of the box (next to the barcode). Only the print ID "675A24" is affected! Any other print ID is not affected, and you don't have to do anything.
As we want to provide a great gaming experience, we worked with our distribution partner Asmodee UK to create an exchange process:
Contact the customer service of Asmodee UK:
As this affects only a small number of games, you can directly contact the customer service of Asmodee UK via the "Spare Parts Form" on their Contact Us page.
Dear customers!
Whether you landed on this page by accident, or you haven't found what you were looking for in the above options, this is for you.
So, what happened?
Unfortunately, some productions of Forest Shuffle and its expansion Forest Shuffle: Alpine have a slightly different color than intended. The games are perfectly playable, but once you shuffle correct cards with wrong ones, the mismatch gets obvious:
OK, but how do I know if I'm affected?
Luckily, we were able to call back most of the games from the affected productions. A quick look on the back of your box lets you know if you are safe:
The affected game versions / print runs we were not able to call back are:
- German base game with print ID "175A24" or "175B24"
- French base game with print ID "0175-2024-01"
- Dutch base game with print ID "0175-2024-01"
- Dutch expansion with print ID "185NLB24"
- English base games sold in Denmark, Finland, Norway, Sweden & UK at UK Games Expo only. All other English games are not affected! If you bought your game in one of the mentioned countries, please refer to the appropriate part of this page.
All other games are not affected!
But my English game shows the same print ID as mentioned in the Denmark/Finland/Norway/Sweden/Great Britain section!?
This is absolutely possible. However, please rest assured that you are not affected! We were able to call back all English versions of the affected games, except for the ones sold in Denmark, Finland, Norway, Sweden and UK at UK Games Expo . The re-called games were then re-packaged with correct cards and shipped back to their respective markets.
How long will the exchange process take?
Regarding the exchange process by letter (Germany, France, Netherlands), there are two major parts to consider:
- The shipping time.
- The workload at the replacement service.
We reckon that a standard letter send from Germany should be answered within a week. France and The Netherlands might take a little longer due to the longer shipping times. However, in the worst case scenario, our estimation is that the whole process can take up to two weeks. As a result, we ask all customers for their patience (especially in the first weeks after the start of the service). In the event that you haven't got an answer after two weeks, please feel free to contact us via our Contact us & Help page (please use the "None of the above" section).
For other exchange processes (point of purchase, spare part service, ...) it's hard to give an estimate, as this depends on several factors and might differ from country to country. We would plan with up to two weeks for the process or / and ask for an estimated response time were reasonable.
How long will this exchange service be available?
Update (04.12.2024): The French and Dutch replacement service will be closed as planned on 31.12.2024 as we haven't got any more requests in the past weeks. Customers who need a replacement after 2024 can contact the respective replacement part service of our distribution partners (as described in the sections above).
For Germany, we extended the replacement part service until 31.03.2025.
Old message:
For now, we are planning to keep the service available until end of year (probably around December 15th due to Christmas holidays). If anything happens that lets us change this plan, we will inform you on our homepage and our social media platforms.
Can everybody get new cards this way?
No. This service is only offered for customers who own games with the color mismatch. All cards will be checked in the process, before a replacement is sent out. And if your cards are fine, they will simply be sent back to you.
Why can't I request new Dutch expansion cards with the supplier anymore?
They simply ran out . The last available Dutch expansion from our supplier was sent out around end of July. However, you can still request new expansion cards via the replacement part service of Asmodee The Netherlands, as described in the Dutch section under "Optie 2".